Sunday, December 6, 2020

Hoe krijg je een milieubox open?

Het lijkt een goedbewaard geheim: het openen van de milieubox. Wie kent hem nog, de groene doos die we in de jaren 90 cadeau kregen van de Vlaamse regering om ons klein gevaarlijk afval in te stockeren.

Snel werd duidelijk dat het kleinnood niet gemakkelijk te openen was, het kinderslot deed té goed zijn werk. Zelfs nu nog circuleren er artikels met titels als "Met een koevoet krijg je dat ding wel open" en "Wat doet u nog met uw milieubox?".

 

De milieubox schoot (spijtig genoeg) zijn doel voorbij. Extra jammer is dat deze grap ons 25 miljoen euro heeft gekost, geld dat duidelijk beter aan andere zaken was gespendeerd. Nu krijgt de milieubox een tweede leven als doos voor visgerief, verzamelbox voor schroefjes, ...

Ook ik zat met wat plaatsgebrek en kwam dit weekend de (lege) milieubox in onze kelder weer tegen. Wat als ik die nu eens gebruik voor al mijn schroevendraaiers, beitels, ...

Maar hoe krijg je dat ding ook alweer open? Tja, vrij eenvoudig eigenlijk, ik begrijp de heisa compleet niet. Je hebt helemaal geen koevoet of slijpschijf nodig.

Bovenop het deksel zit het "kinderslot", je duwt op de twee lipjes en kantelt het deksel naar buiten toe. Het gaat zo vlot dat ik gewoon niet begrijp waarom het zo een drama is geweest. Jammer, maar gedane zaken nemen geen keer...

Heb jij nog een milieubox staan? Waar gebruik jij hem voor? Foto's en verhalen welkom!


More:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...