DNB, de grootste bank van Noorwegen, gaat enkele honderden spaarders vergoeden die het slecht had geïnformeerd over de risico's van sommige producten. (bron: deredactie.be)
Als dat in Noorwegen kan, waarom is dit niet mogelijk voor de Belgische situatie bij Arcopar?
Het artikel van deredactie.be gaat als volgt verder:
Vorige maand heeft het Hooggerechtshof geoordeeld dat de bank zo'n 31.000 euro plus kosten moet terugbetalen aan een klant die de bank had aangeklaagd.
DNB zou de klant producten hebben aangesmeerd op basis van gedeeltelijk onjuiste informatie. Daarop heeft de Noorse instantie voor klachten over financiële zaken aan de bank en aan andere financiële instellingen gevraagd om elke afzonderlijke klacht opnieuw te onderzoeken.
"We gaan de richtlijnen volgen die in het vonnis uiteen zijn gezet", laat DNB weten. Zo'n 300 klanten worden meteen schadeloos gesteld. Daarnaast probeert de bank andere spaarders op te sporen die nadeel hebben geleden, maar geen klacht hebben ingediend. Mogelijk gaat het over enkele duizenden spaarders.
Meer:
No comments:
Post a Comment